۱۳۸۹/۰۱/۲۳

دومين اي ار ...


یکی از مشکلاتی که کاربران بلاگرفارسی با آن روبرو هستند ، طریقه اتصال دامنه ir. به وبلاگهای خود در سیستم بلاگر است . این مشکل بدلیل این است که برای اتصال دامنه ir. به بلاگر باید DNS های بلاگر را در کنترل دومین دامنه فوق ست نمود و از انجا که دومین کنترلر دامنه های ir. فاقد بخش CNAME هستند ، بدین جهت باید از سایتهای خدمات DNS واسط استفاده کرد  .
برای این منظور باید در ابتدا تنظیمات CNAME بلاگر را در این سایتهای واسطه ( DNS Park ) ست کنیم و سپس خروجی DNS سایت واسطه فوق را در بخش مدیریت دامنه  ir. قرار دهیم تا ارتباط دامنه ir. با سیستم بلاگر از طریق سایت واسطه انجام بگیرد.

کارهايي که ما خواهيم کرد :
الف : ثبت يک دومين ir . در صورت لزوم خودتان بصورت مستقيم از نيک خريداري کنيد .
ب : ايجاد يک حساب کاربري در سايت DNSpark.com و ست نمودن تنظيمات دومين ir در آن
ج : برداشتن DNS خروجي سايت دي ان اس پارک و قرار دادن آن در بخش DNS کنترل پنل دومين ir
د : تنظيم نمودن دومين ir در بخش Publishing وبلاگ خود

 » ايجاد يک حساب کاربري در سايت DNSpark.com و ست نمودن تنظيمات دومين ir در آن

1- وارد سایت DNS Park  شوید و از صفحه اصلی ثبت نام را انجام دهید .


بعد از ثبت نام  یک لینک فعال سازی به ایمیل شما ارسال میگردد و بعد از کلیک بر روی آن حساب کاربری شما فعال شده و میتوانید وارد سایت فوق شوید ..


2- بعد از ورود و از ستون سمت چپ گزینه DNS Hosting  را انتخاب کنید . سپس از زیر مجموعه آن Add Domains را انتخاب کنید .


3- در صفحه جدید  و از شماره  1 تیک مربوطه را گذاشته ( شما میتوانید تنظیمات را بصورت مجانی برای دو عدد دومین انجام دهید ) و سپس از بخش 2 و از قسمت Enter a domin دومین خود را بدون WWW تایپ کنید . در نهایت و از بخش 4 ، Add Now ر انتخاب تا دومین شما در دیتابیس سایت اضافه گردد .
بر روی تصویر کلیک کنید

4- سپس پبام زير براي شما نماييش داده خواهد شد

5- خب حال برای انجام تنظیمات DNS بلاگر بر روی لینک دامنه خود در پائین صفحه کلیک کنید .

6- بعد از کلیک برروی لینک دامنه خود وارد صفحه تنظیم Common Record خواهید شد  که شامل دوبخش است  . از بخش Add Record و از قسمت Type گزینه CNAME  را انتخاب کنید . در قسمت Alias Name  ، نشانه " WWW " را تایپ کنید و از قسمت Destination  Name  که مهمترین بخش است نوشته " ghs.google.com " را تایپ نمائید و در نهایت بر روی Update All کلیک کنید .

برای بزرگنمائی بر روی تصویر کلیک کنید
7- سپس بر روی گزینه Update All کلیک کرده تا پیام زیر در بالای صفحه ظاهر گردد .


8- توجه داشته باشید که بعد از اتصال دامین تان به بلاگر، فقط در صورتیکه آدرس دامین تان را با www ابتدای آن وارد کنید، سایت تان نمایش داده می شود و در غیر اینصورت شما با صفحه cannot display the webpage مواجه می شوید. پس شما نیاز دارید که آدرس mydomain.com خود را به www.mydomain.com فوروارد کنید. [سایت DNSPark این امکان را نیز برای شما فراهم می کند]

برای این کار از ستون سمت چپ و از زیر مجموعه  DNS Hosting  گزینه Web Guiding رو انتخاب کنید( عدم وجود این گزینه بیانگر  به ثبت نرسیدن دومین شما میباشد - زیرا  DNS Park دومین شما را با WHOIS چک میکند ) .




سپس در صفحه جدید و از ستون سمت راست که شامل سه بخش میباشد ، از بخش میانی یعنی Web Guilding  و از قسمت HostName نشانه " @ " را تایپ کنید . در قسمت Stealth Destination URL آدرس دومین خود مانند تصویر زیر تایپ کنید( http://www.yourdomain.ir ) و برای ذخیره تغییرات بر روی Update All کلیک نمائید .


 بر روی تصویر کلیک کنید



» برداشتن DNS خروجي سايت دي ان اس پارک و ست نمودن ان در بخش DNS کنترل پنل دومين ir

 حال باید DNS های سایت DNS Park را در بخش مدیریت دومین خود تعریف کنید . اگر بصورت مستقیم دومین خود را از Nic.ir خریداری کرده اید ، با نام کاربری و رمز عبور وارد بخش مدیریت دومین خود شوید و DNS  های زیر را در قسمت NS  دومین خود تایپ کنید و تنظیمات را ذخیره کنید . 




اگر مرحله ثبت دومین را یکی از شرکتهای هاستینگ برای شما انجام داده و خود شما دسترسی به بخش تنظیمات دومین خود در نیک ندارید ، با شرکت هاستینگ مربوطه تماس گرفته تا آنها این تنظیمات را برای شما انجام دهند .

» ست نمودن دومين در بخش Publishing وبلاگ خود


 خب مرحله اتصال دامنه ir. شما به بلاگر و یا گوگل حدود 48 ساعت طول میکشد . بعد از 24-48 ساعت وارد بخش مدیریت ویلاگ خود در بلاگر شوید . از آنجا به قسمت Settings رفته و وارد زبانه Publishing شده و گزینه Custom Domain را انتخاب کنید و از صفحه جدید گزینه Switch to custom domain را انتخاب کنید .


در صفحه جدید دومین خود را بصورت  www.mydomain.ir نوشته و کد امنیتی پائین صفحه را در باکس مخصوص وارد کرده و تغییرات را ذخیره کنید .

 پ.ن : سرويس DNSpark مختص تنظيمات براي دومين ir نيست . شما از همين روش ميتوانيد براي تنظيم نمودن سايز دومين ها به وبلاگ خود استفاده کنيد . بعنوان نمونه در وبلاگ خود من به آدرس baghbanbashi.net نيز از خدمات سايت dnspark استفاده کرده ام .

 منبع : اين مطلب براي اولين باز از سوي آقاي آذزنوش مطرح گشته است
» سایت Zoneedit.com نیزعملکردی مشابه سایت DNSPark دارد . از این سایت نیز میتوانید بعنوان واسطه استفاده کنيد.
» طریقه نصب و تعریف CNAME در دیگر هاستینگ ها
» برای وبلاگ خود از کجا دومین خریداري کنیم ؟ پیشنهادات گوگل برای خرید دومین

0 نظرات:

ارسال یک نظر